Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
4TKS214Marka Yönetimi ve Pazarlama3+0+03328.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Tekstil Teknolojisi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Pazar araştırması yaparak ve marka ile ilgili temel bilgileri kavrayarak, ürünleri pazarlama yeterliğini kazanabilmek.
Dersin İçeriği Pazar araştırmasının tanımı ve kapsamı. Pazar araştırmasının faydası ve günümüzde kullanılma nedenleri. Pazar araştırmasının amacı, Pazarlama araştırma süreci, Pazar araştırmasındaki başlıca veri toplama metotları, Markalaşmanın tanımı, Tekstilde markalaşmanın önemi, Pazarlamada markalaşma fonksiyonları, Pazarlamada marka yönetimi ve marka yapılandırma, Markalaşmanın başarısını etkileyen faktörler, Pazarlamanın tanımı ve fonksiyonları, Pazar çeşitleri, Pazarlama stratejileri, Giysi pazarlama süreci, Giyside sunum yapmanın önemi, Sunum çeşitleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Mehmet Baran KALIN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sipariş Formu Hazırlama - Birsen ÇİLEROĞLU & Saliha AĞAÇ
Mağazacılıkta Atmosfer - F. Müge ARSLAN
Ders Notları Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri - S. Bora ÇAVUŞOĞLU

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Sosyal Bilimler %60
Eğitim Bilimleri %10
Alan Bilgisi %20

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 86

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bütünleşik pazarlama iletişimi ile markayı tanıtma
2 Marka ve markanın unsurlarını kavrama
3 Marka yönetimi sürecini anlama
4 Marka stratejilerini bilme

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Marka Yönetimi Nedir? Ders Notları
2 Pazarlamanın Temelleri, Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi, Değer Kavramı ve Değer Alışverişi, Güncel Pazarlamada Ürünler, Marka ve Marka Yönetimi Ders Notları
3 Pazar Analizi, Bölümlendirme Hedefleme ve Konumlandırma, Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma Stratejileri, İletişim Perspektifi, Marka Konumlandırma ve Marka Değeri Ders Notları
4 Markaların Rolü, Markalaşma Kavramları: Marka Farkındalığı (Bilinirlik ve Hatırlanabilirlik), Marka Kimliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Yargıları, Marka Sadakati Ders Notları
5 Marka Değeri Ders Notları
6 Marka Değeri için Pazarlama Programları, Marka Unsurlarının Seçimi, Yeni Milenyumda Markalaşma, Küresel Markalaşma Stratejileri, Diğer Markalaşma Kavramları Ders Notları
7 Marka Değeri için Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ders Notları
8 Tasarım Yönetimi ve Markalaşma, Ürün Anlamları, Bir Sembol Olarak Ürünler Ders Notları
9 ARA SINAV
10 Markalaşma Stratejilerinin ve Uygulamalarının Tasarımı, Marka Değerinin Yönetimi ve Değerlendirilmesi Ders Notları
11 Markalaşmada Yeni Kavramlar Ders Notları
12 Markalaşmada Yeni Kavramlar Ders Notları
13 Kişisel Marka Oluşturma Sunumları I Ders Notları
14 Kişisel Marka Oluşturma Sunumları II Ders Notları

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Tüm 2 2 2 2 2 3 3
Ö1 2 1 2
Ö2 1 3
Ö3 2 3 2 2 3
Ö4 4 3

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293044&curProgID=503&lang=tr