Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2İLF124Kur'an Okuma ve Tecvid II2+0+02328.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İlahiyat
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Kur’ân okumada gerekli olan bilgileri öğretebilmek; Harflerin okunuşunu düzeltmek; Öğrencinin harflerin sıfatları ve bazı tecvid kurallarını tanıması ve namaz dualarının ezberlenmesi
Dersin İçeriği Kur’ân’ın 71-135. sayfalarının okunması; Tecvid konuları ve tahlili, Harflerin sıfatları ve Harflerin Usulüne göre seslendirilmesi;
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Merve YAHŞİ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 2- Abdurrahman ÇETİN, Kur’an Okuma Esasları. Bursa 2010.
3- Hamdi UYGUN, Uygulamalı Kur’an Tecvidi. Samsun 2005.
1- Abdurrahman KARABAŞÎ, Tam Karabaş Tecvidi, İstanbul ty.
4- Demirhan ÜNLÜ, Kur’ân-k Kerim’in Tecvidi, Ankara 2003.
5- Talip AKBAL, Kur’ân-ı Kerim ve İlm-i Kıraat ile İlgili Ders Notları, Pendik Haseki Eğitim Merkezi, İstanbul.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 58

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tecvid konularını öğrenir.
2 Harfleri düzgün telaffuz edebilir.
3 Tecvid kurallarını tanıyabilir.
4 Harflerin lazimî ve arizî sıfatlarını öğrenir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kalkale ve Ra’nın Hükümleri; Tecvid Tahlili; Yüzünden Okunacak Sayfalar: 71-75 Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
2 Lafzatullah, Zamir, Sekte; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması;Yüzünden Okunacak Sayfalar: 76-80. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
3 Harflerin Lazimî Sıfatları; Harflerin Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak Sayfalar: 81-85. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
4 Harflerin Lazimî Sıfatları; Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak Sayfalar: 86-90. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
5 Harflerin Arizî Sıfatları; Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak Sayfalar: 91-95. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
6 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması;Yüzünden Okunacak Sayfalar: 96-100. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
7 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak Sayfalar: 101-105. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
8 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak sayfalar: 106-110. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynklar
9 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak sayfalar: 111-115. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
10 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak Sayfalar: 116-120. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
11 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması;Yüzünden Okunacak sayfalar: 121-125. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
12 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak Sayfalar: 126-130. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
13 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak Sayfalar: 126-130. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar
14 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması; Yüzünden Okunacak sayfalar: 131-135. Sözlü Anlatım Önerilen Kaynaklar

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293378&curProgID=5486&lang=tr