Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
3İLF223Kur'an Okuma ve Tecvid III2+0+02323.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İlahiyat
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Kur´an okuma becerisini artırmak; Kur’ân ile ilgili bazı teorik bilgileri vermek
Dersin İçeriği Kuran’dan 1-70 arası sayfaların okunması
Dersin Yöntem ve Teknikleri Sözlü uygulama
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Merve Yahşi merveyahsi1@gmail.com
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Talip AKBAL, Kur’ân-ı Kerim ve İlm-i Kıraat ile İlgili Ders Notları, Pendik Haseki Eğitim Merkezi, İstanbul
Ders Notları Ders , her bir öğrencinin yüzüne okuması dinlenerek tamamlanır.
Dökümanlar KUR'AN OKUMA ESASLARI KİTABI (ABDURRAHMAN ÇETİN)
Sınavlar ARA SINAV VE FİNAL SINAVI

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 20 2 40
Sınıf Dışı Ç. Süresi 20 2 40
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 82

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kur’ân-ı Kerimi yüzünden okuma becerisi kazanılır
2 Kur’ân-ı Kerimi okurken Tecvid kurallarını uygulanır
3 Bazı teorik bilgileri öğrenir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 1-7. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
2 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 8-15. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
3 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 16-23. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
4 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 24-31. Ders başlamadığında okunacak sayfaların topluca okunması Kur'an
5 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 32-39. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
6 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 40-47. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
7 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 48-55. Ders başladığında okunacak sayfların toplu okunması Kur'an
8 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 56-63. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
9 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 56-63. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
10 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 64-71. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
11 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 72-79. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
12 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 80-87. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
13 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 88-95. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an
14 Tecvid Tahlili; Harflerin Farklı Şekillerde Okunması, Yüzünden Okunacak Sayfalar: 96-103. Ders başladığında okunacak sayfaların toplu okunması Kur'an

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
Ö3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293389&curProgID=5486&lang=tr