|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
İlahiyat
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrenme, gelişim ve motivasyon süreçlerini psikolojik açıdan inceleyerek öğretmen adaylarının bireysel farklılıkları anlamalarına ve öğrenme ortamlarını buna göre düzenlemelerine katkı sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Eğitim psikolojisinin konusu, amacı ve diğer disiplinlerle ilişkisi; gelişim dönemleri; bilişsel, duygusal ve ahlaki gelişim; öğrenme kuramları; güdülenme, zekâ, kişilik ve bireysel farklılıklar; sınıf içi davranış ve öğrenci rehberliği.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, tartışma, örnek olay, grup çalışması, gözlem, soru-cevap.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Doç. Dr. Ahmet DOĞAN ahmet.dogan@osmaniye.edu.tr Dr. Öğr. Üyesi Eyyup Serkan ÖNCEL esoncel@osmaniye.edu.tr
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Senemoğlu, N. (2020). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık. Yeşilyaprak, B. (2016). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi. Fidan, N., & Erden, M. (1998). Eğitime Giriş. İstanbul: Alkım. Aydın, A. (2018). Eğitim Psikolojisi: Gelişim–Öğrenme–Öğretim. Ankara: Pegem Akademi. Kuzgun, Y. (2019). Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları. Ankara: Nobel. Woolfolk, A. (2019). Eğitim Psikolojisi. Pearson Yayınları. Slavin, R. (2018). Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama. Pearson. Santrock, J. (2017). Eğitim Psikolojisi. McGraw-Hill. Ormrod, J. (2016). Human Learning. Pearson. Schunk, D. (2012). Öğrenme Kuramları: Eğitsel Bir Bakış Açısı. Pearson.
|
|
Ders Notları
|
Ders notları öğretim elemanı tarafından hazırlanan haftalık özetler, kavram haritaları, vaka analizleri ve sunumlardan oluşur.
|
Ders Yapısı
|
Sosyal Bilimler
|
%10
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%50
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|