Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
4SEC246Klasik Arapça Metinleri II2+0+02405.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İlahiyat
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin klasik Arapça metinlerde kullanılan dil yapıları, gramer kuralları ve üslup özelliklerini kavramaları. Öğrencilerin klasik Arapça metinleri doğru bir şekilde okuyabilme, anlamlandırabilme ve çözümleyebilme becerisi kazanmaları.
Klasik Arapça metinlerde geçen kelime ve terimleri öğrenerek kelime dağarcığını genişletmek. Klasik Arapça metinleri Türkçeye doğru ve anlamlı bir şekilde çevirebilme yetkinliği kazanmak.
Dersin İçeriği Metin çözümleme, Grup tartışmaları ve sunumlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir), Soru-Cevap , Uygulamalı Çalışma, Tartışma Gösterip Yaptırma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Şehmus ÜNVERDİ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar el-Arabiyye li'l-hayat IV
Ders Notları el-Arabiyye li'l-hayat

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 134

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Klasik Arapça metinleri doğru bir şekilde okuyabilir ve anlamlandırabilir.
2 Metinlerdeki dil bilgisi yapıları ve üslup özelliklerini tanıyabilir ve açıklayabilir.
3 Klasik Arapça kelime ve terimleri bağlam içinde doğru şekilde kullanabilir.
4 Klasik Arapça metinleri Türkçeye anlam bütünlüğünü koruyarak çevirebilir.
5 Metinlerdeki fikirleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve akademik tartışmalara katkı sağlayabilir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Vesailü’l-i’lam ve müstakbelü’t-tıflü’l-arabi
2 Vesailü’l-i’lam ve müstakbelü’t-tıflü’l-arabi alıştırma çözümleri
3 Eserü’r-rihaleti’l-müslimin fi’t-ta’rif bi’l-müctemaati’l-İslamiyye
4 Eserü’r-rihaleti’l-müslimin fi’t-ta’rif bi’l-müctemaati’l-İslamiyye alıştırma çözümleri
5 Sa’d ibn Ebi Vakkas farisü’l-İslam
6 Sa’d ibn Ebi Vakkas farisü’l-İslam alıştırma çözümleri
7 Havle a’mali’ş-şuara
8 Meşahid min mesrahiyye: Ehlü’l-kehf
9 Meşahid min mesrahiyye: Ehlü’l-kehf alıştırma çözümleri
10 el-Lika’ mea’l-kadi
11 Lika’ mea’r-rasul: el-amel fi’l-İslam risale ve ibade
12 Maza ta’rifu anil-İslam?
13 el-Farag ve eseruhu fi’l-hayati’l-ictimaiyye
14 Kelimetün tayyibe: Eyne Beytî?

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 2 1 2 2 5 2 1 4 2 1 1 2 1 1 4 1
Ö1 2 1 2 2 5 2 1 4 2 1 2 2 1 1 4 1
Ö2 2 1 2 2 5 2 1 4 2 1 1 2 1 1 4 1
Ö3 2 1 2 2 5 2 1 4 2 1 2 2 1 1 4 1
Ö4 2 1 2 2 5 2 1 4 2 1 1 2 1 1 4 1
Ö5 2 1 2 2 5 2 1 4 2 1 1 2 1 1 4 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293420&curProgID=5486&lang=tr