Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
5İLF333Kur'an Okuma ve Tecvid V2+0+02323.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İlahiyat
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Kur´an okuma becerisini artırmak ve Kur´an´dan bazı pasajları ezberletebilmek.
Dersin İçeriği Kuran’dan 323-406 arası sayfaların okunması, mufassal surelerden Nebe’ ve Leyl arası surelerin ezberi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Öğr. Gör. İbrahim AYDIN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 2- Abdurrahman ÇETİN, Kur’an Okuma Esasları. Bursa 2010.
3- Hamdi UYGUN, Uygulamalı Kur’an Tecvidi. Samsun 2005.
1- Abdurrahman KARABAŞÎ, Tam Karabaş Tecvidi, İstanbul ty.
4- Demirhan ÜNLÜ, Kur’ân-k Kerim’in Tecvidi, Ankara 2003.
5- Talip AKBAL, Kur’ân-ı Kerim ve İlm-i Kıraat ile İlgili Ders Notları, Pendik Haseki Eğitim Merkezi, İstanbul.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %10
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 91

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kur’an metinlerini doğru telaffuz ve tecvid kurallarına uygun biçimde okumayı öğrenir.
2 Kıraat farklılıklarını ve bunların anlam üzerindeki etkilerini fark eder.
3 Ezberlenen sûreleri anlam bağlamı içinde yorumlar.
4 Kur’an kıraatini ibadet, tebliğ ve eğitim alanlarında etkili biçimde kullanır.
5 Kıraat adabına ve dinî metinlerin aktarımında etik kurallara riayet eder.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Yüzünden Okuma: 323-328. Tecvid tahlilleri, Ezberlenecek Sure: Nebe’ suresi
2 Yüzünden Okuma: 329-334. Ezberlenecek Sure: Naziat suresi
3 Yüzünden Okuma: 335-340. Ezberlenecek Sure: Abese suresi
4 Yüzünden Okuma: 341-346. Ezberlenecek Sure: Tekvir suresi.
5 Yüzünden Okuma: 347-352. Tecvid tahlilleri, Ezberlenecek Sure: İnfitar suresi
6 Yüzünden Okuma: 353-358. Ezberlenecek Sure: Mutaffifin suresi
7 Yüzünden Okuma: 359-364. Ezberlenecek Sure ve Ayetler: İnşikak suresi
8 Yüzünden Okuma: 365-370. Tecvid tahlilleri, Ezberlenecek Sure: Buruc suresi
9 Ara sınav
10 Yüzünden Okuma: 371-376. Ezberlenecek Sure: Tarık suresi
11 Yüzünden Okuma: 377-382. Ezberlenecek Sure: A’lâ suresi
12 Yüzünden Okuma: 383-388. Ezberlenecek Sure: Ğaşiye suresi
13 Yüzünden Okuma: 389-394. Tecvid tahlilleri, Ezberlenecek sure: Fecr suresi
14 Yüzünden Okuma: 395-400. Ezberlenecek Sure: Beled suresi
15 Yüzünden Okuma: 401-406. Ezberlenecek Sure: Şems suresi
16 Final sınavı

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 5 3 2 2 5 3 3 2 4 2 4 5 3 4 3 5
Ö1 4 3 1 1 5 3 2 2 3 2 4 5 2 4 3 5
Ö2 4 4 2 2 5 4 3 3 4 3 3 5 3 3 3 4
Ö3 5 4 2 2 5 4 3 3 3 3 3 5 3 4 3 4
Ö4 5 3 2 3 5 3 4 2 5 2 4 5 3 4 4 5
Ö5 5 2 1 1 4 3 4 2 3 2 5 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293425&curProgID=5486&lang=tr