Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
5SEC301Öğretim İlke ve Yöntemleri3+0+03427.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İlahiyat
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretim sürecinin temel ilke, yöntem ve tekniklerini tanıtarak öğretmen adaylarının etkili öğretim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Eğitim ve öğretim kavramları, öğretim sürecinin bileşenleri, öğretim ilkeleri, öğretim yöntemleri ve teknikleri, öğretim stratejileri, öğretim planı hazırlama, öğrenme ortamlarının düzenlenmesi ve öğretim sürecinde değerlendirme.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay, problem çözme, işbirlikli öğrenme, gösterip yaptırma, beyin fırtınası, proje tabanlı öğrenme.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Eyyup Serkan ÖNCEL
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sönmez, V. (2020). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Demirel, Ö. (2019). Eğitimde Program Geliştirme. Arends, R. I. (2015). Learning to Teach. McGraw-Hill. Anderson, L. W. & Krathwohl, D. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing.
Ders Notları Sönmez, V. (2022). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Demirel, Ö. (2020). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi.
- Küçükahmet, L. (2021). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Nobel Yayıncılık.
- Ek kaynaklar: MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü yayınları.
Dökümanlar Sönmez, V. (2022). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. - Demirel, Ö. (2020). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi. - Küçükahmet, L. (2021). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Nobel Yayıncılık. - Ek kaynaklar: MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü yayınları.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %30
Eğitim Bilimleri %60
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 2 7 14
Sunum/Seminer Hazırlama 1 7 7
Ara Sınavlar 1 5 5
Uygulama 1 5 5
Laboratuvar 1 0 0
Proje 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 128

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğretim sürecinin temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramsal yaklaşımlarını açıklar.
2 Öğretim sürecinin planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını analiz eder.
3 Farklı öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerini tanımlar ve birbirleriyle karşılaştırır.
4 Öğrenci özellikleri, öğrenme hedefleri ve içeriğe uygun öğretim yöntemlerini seçer.
5 Ders planı, yıllık plan ve etkinlik örnekleri geliştirir.
6 Öğretim sürecinde öğretim materyallerini ve teknolojiyi etkili biçimde kullanır.
7 Öğretim uygulamalarında eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanır.
8 Öğretim sürecinde mesleki etik ilkeleri uygular ve öğretmenlik mesleğine ilişkin sorumluluk bilinci geliştirir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Öğretim, Eğitim ve Öğrenme Kavramları Temel kavramların tanımı gözden geçirme Sönmez, V. (Öğretim İlke ve Yöntemleri)
2 Öğretimin Temel İlkeleri Öğretim ilkeleri üzerine okuma Demirel, Ö. (Eğitimde Program Geliştirme)
3 Öğretim Süreci ve Aşamaları Planlama ve değerlendirme kavramlarını gözden geçirme slayt ve makale
4 Öğretim Hedefleri ve Bloom Taksonomisi Bloom düzeylerini inceleme Bloom (1956); Anderson & Krathwohl (2001)
5 Öğretim Stratejileri Strateji türlerini araştırma Ders kitabı, akademik makaleler
6 Öğretim Yöntemleri Yöntemlerin avantaj-dezavantajlarını tartışma Demirel, Ş. (Eğitimde Yöntem ve Teknikler)
7 Öğretim Teknikleri Sınıf içi uygulamalara hazırlık Örnek aktivitiler
8 Ara Sınav / Değerlendirme Önceki konuların tekrarı Sınav materyalleri
9 Öğretim Materyalleri ve Teknoloji Kullanımı Teknoloji araçlarını araştırma EBA, Kahoot, Canva vb
10 Öğretim Planı (Ders Planı, Günlük Plan) Ders planı örnekleri hazırlama MEB örnek planları
11 Öğrenme Ortamlarının Düzenlenmesi Sınıf yönetimi ilkelerini gözden geçirme Ders slaytları ve kitap okumaları
12 Ölçme ve Değerlendirme Ölçme türlerini inceleme Tekin, H. (Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme)
13 Öğretimde Etik ve Mesleki Sorumluluk Öğretmenlik etiği üzerine okuma Eğitim etiği makaleleri
14 Genel Değerlendirme ve Uygulama Dönem boyunca öğrenilenleri gözden geçirme Öğrenci sunumları

 
Ders İçin Önerilen Diğer Dersler
Veri yok
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 5 5 4 4 5 4 5 4 4 5 4 4 5 4 5 4
Ö1 4 5 5 5 4 5 4 4 5 5 5 5 5 5 4 4
Ö2 4 5 5 5 4 5 4 4 5 5 5 5 5 4 4 4
Ö3 4 5 4 4 5 5 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4
Ö4 5 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 4 4 4 4 5
Ö5 5 4 4 4 5 4 5 5 4 4 4 4 4 4 5 5
Ö6 5 4 4 4 5 4 5 4 4 4 4 4 5 4 5 4
Ö7 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 5 4 5 4
Ö8 5 4 4 5 4 4 5 4 4 4 4 4 5 4 5 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293434&curProgID=5486&lang=tr