Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
6İLF346Dinler Tarihi II2+0+02228.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İlahiyat
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İlahi Dinler: Yahudiliğinin tarihçesi, inanç ve ibadetler, kutsal metinler, mezhepler, bayramlar, gelenek ve görenekler; Hıristiyanlık, tarihçe, inanç ve ibadetler, mezhepler, bayramlar, gelenek ve görenekler; İslam dininin inanç ve ibadetleri, İslam’ın diğer ilahi dinlerle inanç ve ibadet noktasında mukayesesi. Batı’da yeni dini hareketler ve dinler arası ilişkiler hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği Yahudilik, Hıristiyanlık, İslam, Yeni Dini Hareketler, Dinler Arası İlişkiler
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, Soru-Cevap
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Ayhan ASLANOĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Dinler Tarihi I-II Ed. Mustafa Alıcı-Süleyman Turan Dünya Dinleri, Ed. Şinasi Gündüz Mahmut Aydın, Ana Hatları ile Dinler Tarihi Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi
Ders Notları Anahatları ile Dinler Tarihi, Yaşayan Dünya Dinleri

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 2 14 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 2 14 28
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 70

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.
2 Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlâkî prensiplerini özümser.
3 Dinleri değişik açılardan sınıflandırır.
4 Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilir.
5 Dinlerde ortaya çıkan ayrışma olgusunu ve bütünleştirici ortak ilkeleri analiz eder.
6 Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Yahudilik
2 Yahudilik
3 Yahudilik
4 Yahudilik
5 Hıristiyanlık
6 Hıristiyanlık
7 Hıristiyanlık
8 Hıristiyanlık
9 Ara Sınav
10 İslam Dini
11 İslam Dini
12 Yeni Dini Hareketler
13 Yeni Dini Hareketler
14 Dinler Arası İlişkiler
15 Genel Değerlendirme

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 4 5 4 4 4 5 4 4 4 4 4 5 5 3 3 3
Ö1 4 4 3 3 3 4 2 3 2 3 3 4 4 1 4 4
Ö2 3 4 4 4 5 4 3 4 3 4 4 5 5 2 2 3
Ö3 3 4 4 4 3 4 3 3 3 3 3 4 4 1 2 2
Ö4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5 5 4 2 3
Ö5 4 5 5 5 4 5 4 5 4 4 5 5 5 5 3 1
Ö6 4 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 3 2 2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293446&curProgID=5486&lang=tr