Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
7İLF433Din Eğitimi2+0+02313.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İlahiyat
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencileri din eğitimi ile ilgili kavramları, dini gelişim ve öğrenme teorileri,din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanları, Türkiyede din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmek.
Dersin İçeriği Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiyede din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Eyyup Serkan ÖNCEL esoncel@osmaniye.edu.tr
Doç. Dr. Ahmet DOĞAN ahmet.dogan@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Din Eğitimi, Ed. M. Köylü/N. Altaş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 2012.
Din Eğitimi El Kitabı, Ed. R. Doğan/R. Ege, Grafiker Yayınları, Ankara 2012.
Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yay., Ankara 2005.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 58

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Din Eğitimi Biliminin amaç, çalışma alanları ve yöntemlerini açıklar.
2 İnsanın sorumluluk sahibi olması ile eğitilebilirliği arasında ilişki olduğunu kavrar.
3 Kur´an´ın eğitime bakışı hakkında ayetlerden örnekler verir.
4 Okuldaki din eğitiminin Türk Milli eğitiminin genel amaçlarının gerçekleşmesine katkı sağladığını açıklar.
5 Din eğitiminin, insanın genel eğitiminin bir parçasını oluşturduğunu kavrar.
6 Güvenilir ortamlarda yapılan din eğitiminin, insanın psikolojik ve sosyal gelişimine katkı sağlayacağını temellendirir.
7 Laik eğitim sisteminde din eğitiminin yapılabileceğini, dünyadaki uygulamalardan örnekler vererek değerlendirir.
8 Okul, cami ve ailedeki din eğitiminin farklı özellikler taşıdığını açıklar.
9 Bazı ülkelerdeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İslam Din Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
2 Kavramsal Çerçeve: Eğitim, Öğretim ve Din
3 Din Eğitimi’nin Bilimselleşmesi
4 İlk ve Ortaöğretimde Din Eğitimi: Kuramsal Çerçeve
5 İlk ve Ortaöğretimde Din Eğitimi: Din Dersleri
6 Yüksek Öğretimde Din Eğitimi
7 Ahlak Eğitimi
8 Yaygın Din Eğitiminin Mahiyeti
9 Vize sınavı
10 Ailede Din Eğitimi
11 Cami Eksenli Din Eğitimi
12 Kur’an Kurslarında Din Eğitimi
13 Din Hizmetlerinde İletişim ve Rehberlik
14 Dini Sosyal Hizmet Alanları
15 Cezaevlerinde Dini İletişim ve Rehberlik
16 Final Sınavı

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 4 5 5
Ö1 5 4 5 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 4
Ö2 5 5 5 5 4 4 4 5 4 5 5 5 4 4 4 4
Ö3 5 5 5 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 5 5
Ö4 4 5 4 5 5 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5
Ö5 5 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 5
Ö6 5 4 4 5 4 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5
Ö7 4 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5 4 4 4 4 4
Ö8 5 5 5 5 5 5 4 4 5 4 4 4 4 5 5 5
Ö9 4 5 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4 4 4 5 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293458&curProgID=5486&lang=tr