|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
İlahiyat
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, teknikleri ve yaklaşımları kavramalarını; eğitimde geçerlik, güvenirlik, madde analizi, test geliştirme ve puanlama süreçlerini uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Ölçme ve değerlendirme kavramı, eğitimde ölçmenin işlevi, ölçme türleri, geçerlik ve güvenirlik, madde analizi, test geliştirme aşamaları, klasik test teorisi, alternatif ölçme yaklaşımları (portfolyo, performans değerlendirme, öz değerlendirme), ölçme sonuçlarının yorumlanması ve geribildirim süreçleri.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama, grup çalışması, örnek test hazırlama, madde analizi uygulamaları.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Doç. Dr. Ahmet DOĞAN ahmet.dogan@osmaniye.edu.tr Dr. Öğr. Üyesi Eyyup Serkan ÖNCEL esoncel@osmaniye.edu.tr
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Tekin, H. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları. Atılgan, H. (2018). Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. Kan, A. (2009). Ölçme Araçları Geliştirme. Ankara: Pegem. Linn, R., & Gronlund, N. (2000). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Pearson. Popham, W. J. (2014). Sınıf İçi Değerlendirme. Pearson Publishing. Reynolds, C. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Longman.
|
|
Ders Notları
|
Ders notları, öğretim elemanı tarafından hazırlanmış haftalık slaytlar, kavram özetleri ve uygulama örneklerinden oluşmaktadır. Öğrencilere dijital ortamda (OKÜ Öğrenme Yönetim Sistemi) sunulmaktadır.
|
|