Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
8SEC402Sınıf Yönetimi2+0+02313.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İlahiyat
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, İslam düşünce tarihinde eğitimin doğuşu, gelişimi ve kurumlarını tarihsel bağlamda incelemektir. Öğrencilere İslam eğitim geleneğini şekillendiren kurumlar, âlimler, metotlar ve felsefî yaklaşımlar hakkında derinlemesine bir perspektif kazandırmak hedeflenir.
Dersin İçeriği İslam eğitim tarihinin kaynakları; Hz. Peygamber dönemi; Suffa; Emevî ve Abbâsî dönemlerinde kurumlar; medrese sisteminin doğuşu; Endülüs, Mısır, Bağdat ve Osmanlı gelenekleri; yöntem, müfredat ve değer aktarımı; modern dönemde dönüşümler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım, belge çözümleme, tartışma, vaka analizi, grup çalışması, sunum ve proje temelli öğretim.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç. Dr. Ahmet DOĞAN ahmet.dogan@osmaniye.edu.tr
Dr. Öğr. Üyesi Eyyup Serkan ÖNCEL esoncel@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Başar, H. (2019). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Küçükahmet, L. (2014). Sınıf Yönetimi. Nobel Yayıncılık.
Sadık, F. (2020). Etkili Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi.
Evertson, C., & Weinstein, C. (2006). Sınıf Yönetimi El Kitabı. Routledge.
Marzano, R. (2003). İşe Yarayan Sınıf Yönetimi. ASCD Publications.
Ders Notları Ders notları haftalık özetler, kavram haritaları ve yönlendirilmiş okumalardan oluşur; dijital ortamda paylaşılır.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Eğitim Bilimleri %30
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 2 14 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 3 10 30
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 6 1 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 8 1 8
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 80

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sınıf yönetiminin temel kavramlarını açıklar.
2 Etkili sınıf ortamının unsurlarını tanımlar.
3 Öğrenci davranışlarını analiz eder ve uygun müdahaleler geliştirir.
4 Sınıf kuralları, rutinleri ve zaman yönetimi becerilerini uygular.
5 Problem davranışlar için çözüm stratejileri oluşturur.
6 Sınıf içi iletişim ve motivasyon tekniklerini etkili biçimde kullanır.
7 Kriz yönetimi ve zor durumlarla başa çıkma yollarını uygular.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sınıf yönetimine giriş Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları okuyunuz. Hafta 1 Ders Notları
2 Sınıf yönetiminin kuramsal temelleri Kuramsal yaklaşımlar ile ilgili bir metin inceleyiniz. Hafta 2 Ders Notları
3 Sınıf ortamının fiziksel düzeni Sınıf düzenine dair örnek görseller inceleyiniz. Hafta 3 Ders Notları
4 Öğretmen liderliği ve öğretmen davranışları Öğretmen liderliği üzerine kısa notlar hazırlayınız. Hafta 4 Ders Notları
5 Motivasyon ve sınıf içi iletişim Etkili iletişim tekniklerini araştırınız. Hafta 5 Ders Notları
6 Öğrenci davranışlarının nedenleri Öğrenci davranışlarıyla ilgili vaka örnekleri okuyunuz. Hafta 6 Ders Notları
7 Ara Sınav Ara sınava hazırlık yapınız. Önceki ders notları
8 Problem davranışların sınıflandırılması Problem davranış örnekleri toplayınız. Hafta 8 Des Notları
9 Problem davranışlara müdahale stratejileri Müdahale stratejilerini karşılaştırınız. Hafta 9 Ders Notları
10 Sınıf kuralları ve rutinlerinin oluşturulması Sınıf kuralları ile ilgili örnek dokümanlar inceleyiniz. Hafta 10 Ders Notları
11 Zaman yönetimi Zaman yönetimi tekniklerini gözden geçiriniz. Hafta 11 Ders Notları
12 Kapsayıcı sınıf ortamı ve farklılıklara yaklaşım Kapsayıcı eğitim ile ilgili makale okuyunuz. Hafta 12 Ders Notları
13 Kriz yönetimi ve zor durumlarla başa çıkma Okullarda kriz yönetimi örneklerini inceleyiniz Hafta 13 Ders Notları
14 Genel değerlendirme Tüm konuları özetleyiniz. Hafta 14 Ders Notları

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 5 5 4 5 5 5 4 4 5 4 4 5 4 4 4 5
Ö1 4 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 4 3 3 3 3
Ö2 4 4 4 4 4 4 3 3 4 4 3 4 4 4 4 4
Ö3 5 5 4 5 5 5 4 4 5 5 4 4 4 4 4 5
Ö4 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5
Ö5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö7 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293473&curProgID=5486&lang=tr