|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
İlahiyat
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına alanlarına özgü öğretim yöntemlerini tanıtmak ve bu yöntemlerin planlama, uygulama ve değerlendirme boyutlarını öğretmektir. Öğrenciler ders sonunda kendi alanlarında etkili öğretim süreçleri tasarlayabilme becerisi kazanırlar.
|
|
Dersin İçeriği
|
Öğretim yöntemlerinin sınıflandırılması; öğretim sürecinin planlanması; hedef, içerik, yöntem ve değerlendirme ilişkisi; din eğitimi alanında özel öğretim teknikleri; örnek ders planı hazırlama; aktif öğrenme yöntemleri; materyal geliştirme; ölçme ve değerlendirme araçları.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, tartışma, uygulama, beyin fırtınası, mikro öğretim, grup çalışması, proje, rol oynama.
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi Eyyup Serkan ÖNCEL esoncel@osmaniye.edu.tr Doç. Dr. Ahmet DOĞAN ahmet.dogan@osmaniye.edu.tr
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Sönmez, V. & Aytaç, K. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Demirel, Ö. (2012). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi. Küçükahmet, L. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Nobel Yayıncılık. Joyce, B., Weil, M., & Calhoun, E. (2015). Öğretim Modelleri. Pearson Publishing. Eggen, P., & Kauchak, D. (2016). Öğretmenler İçin Stratejiler ve Modeller. Pearson.
|
|
Ders Notları
|
Ders notları haftalık özetler, örnek planlar, öğretim materyalleri ve vaka analizlerinden oluşur.
|
Ders Yapısı
|
Sosyal Bilimler
|
%10
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%40
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%50
|
|
|