Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
8SEC408Öğretmenlik Uygulaması1+8+051028.10.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İlahiyat
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarının sınıf yönetimi, öğretim yöntem ve teknikleri ile mesleki becerilerini gerçek okul ortamında uygulamalı olarak geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, öğretim planlarını hazırlama, ders materyalleri kullanma, öğrenci etkileşimini yönetme ve mesleki etik uygulamaları deneyimleme fırsatı bulurlar.
Dersin İçeriği - Öğretmenlik mesleğinin temel ilke ve etik kuralları
- Sınıf yönetimi teknikleri ve uygulamaları
- Ders planı hazırlama ve öğretim materyallerinin kullanımı
- Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini sınıfta uygulama
- Öğrenci değerlendirme ve geri bildirim yöntemleri
- Okul kültürü ve öğretmen-veli ilişkileri
- Staj günlüğü ve uygulama raporu hazırlama
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Akademik Görevlendirilen Öğretim Elemanları
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Var

Ders Kaynakları
Kaynaklar Alkan, C (1991). Özel Öğretim İlke ve Yöntemleri ?Özel Öğretim Teknolojileri?. Ankara,. Ankara Ün. Eğt.Bil.Fak. Yayınları. Başar, H. (1998). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pe-gem Yayınları. Demirhan, G. Ve Ark. (1998). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Modül. Mosston, M. Ve S.Ashworth. (2001). Beden Eğitimi Öğretmeni .( Çev....). Ankara: Bağırgan Yayımevi. Demirhan, G. (2005) Spor Eğitiminin Temelleri, Bağırgan Yayınevi, Ankara Lund J.L. Kirk M.F. (2002).Performance-Based Assesment for Middle and High Scholl PE. Human Kinetics USA. Metzler, M. (2005). Instructional Models For PE. Second edition. Atlanta,USA. MEB Yayınları Beden Eğitimi Dersi Öğretim programı ve Kılavuzu MEB Yayınları İlköğretim Spor Etkinlikleri Dersi Öğretim Programı

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 100
Toplam :
1
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 1 14
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Uygulama 14 8 112
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 164

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğretmenlik mesleğinin etik ve yasal sorumluluklarını kavrar ve sınıf yönetiminde uygular.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine özgü öğretim materyallerini kullanır, ders planlarını hazırlar ve etkili öğretim uygular.
3 Öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirir, geri bildirim verir ve okul kültürü ile veli-öğretmen ilişkilerinde uygun davranış sergiler.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme. Rapor planı ve hazırlanacak rapor ile ilgili açıklamalar.
2 Bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı ile ilgili gözlemlerin tartışılması.
3 Bir Öğrenci okuldaki günlük yaşantısı ile ilgili gözlemlerin tartışılması.
4 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü .Soru sorma alıştırmalar.
5 Test hazırlama, puanlama, analiz. Değerlendirme ve kayıt tutma
6 Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
7 Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
10 Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi.
11 Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi.
12 Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi.
13 Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi.
14 Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi.
15 Final Sınavı

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 3 3 2 2 3 3 2 2 2 2 4 3 3 3 4 4
Ö1 2 2 1 1 1 2 1 1 1 1 5 2 2 3 4 3
Ö2 4 4 3 3 5 4 3 3 3 3 3 5 4 3 4 5
Ö3 3 3 2 2 3 3 3 2 2 2 4 3 3 4 4 4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293476&curProgID=5486&lang=tr