|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital çağın gerekliliklerini kavramalarını sağlamak, taşınabilir teknolojiler ve dijital araçları bilinçli, güvenli ve eleştirel bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler bilgiye erişim, değerlendirme, üretim ve paylaşım süreçlerinde etik ve güvenlik kurallarına dikkat ederek dijital vatandaşlık bilinci kazanacaklardır.
|
|
Dersin İçeriği
|
1. Hafta: Dijital okuryazarlık kavramı ve önemi 2.Hafta: Taşınabilir teknolojiler: akıllı telefon, laptop, tablet, giyilebilirler 3.Hafta: Dijital araçların bilinçli, güvenli ve eleştirel kullanımı 4.Hafta: Bilgiye erişim: arama motorları, veri tabanları 5.Hafta: Bilgiyi değerlendirme: güvenilirlik, doğruluk, güncellik 6.Hafta: Bilgi üretme: rapor, sunum, dijital içerik 7.Hafta: Bilgi paylaşımı ve telif hakları 8.Hafta: Ara sınav 9.Hafta: Günlük yaşamda dijital araçlar (bankacılık, alışveriş, sağlık) 10.Hafta: Eğitimde dijital teknolojiler (e-öğrenme, kaynak kullanımı) 11.Hafta: İş hayatında dijital beceriler ve istihdam 12.Hafta: Toplum ve dijital vatandaşlık, dezenformasyonla mücadele 13.Hafta: Dijital yerliler ve dijital göçmenler karşılaştırması 14.Hafta: Genel değerlendirme, proje sunumları
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Ders anlatımı
Sunum ve tartışma
Grup çalışmaları
Uygulamalı etkinlikler (e-öğrenme araçları, dijital platform uygulamaları)
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Öğr. Gör. İnci Andırın
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Karasar, N. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Gilster, P. (1997). Digital Literacy. Dijital Okuryazalık, Anadolu Üniversitesi
|
|
Ders Notları
|
Ders kapsamında kullanılacak temel materyaller, öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders slaytları, görseller ve konuşmacı notlarından oluşmaktadır.
Ayrıca, öğrencilerin derste işlenen konuları pekiştirmeleri için haftalık özet notlar, tartışma soruları ve örnek vaka analizleri paylaşılacaktır.
Dersin uygulamalı kısımlarında, e-öğrenme platformları, dijital araçlar (örneğin Google Drive, Kahoot, Padlet) ve çevrimiçi kaynaklar kullanılacaktır.
Öğrencilerden, derste sunulan içeriklere ek olarak dijital güvenlik, bilgi arama ve dezenformasyonla mücadele konularında güncel makaleleri takip etmeleri beklenmektedir.
Ders notları, teorik bilgilere ek olarak uygulama örnekleri, etkinlik yönergeleri ve değerlendirme rubriklerini de içerecek şekilde tasarlanmıştır.
|
Ders Yapısı
|
Matematik ve Temel Bilimler
|
%0
|
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%0
|
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%0
|
|
|
Sosyal Bilimler
|
%30
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%20
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%0
|
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%10
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|