Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
1DOY101Dijital Okuryazarlık2+0+02319.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital çağın gerekliliklerini kavramalarını sağlamak, taşınabilir teknolojiler ve dijital araçları bilinçli, güvenli ve eleştirel bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler bilgiye erişim, değerlendirme, üretim ve paylaşım süreçlerinde etik ve güvenlik kurallarına dikkat ederek dijital vatandaşlık bilinci kazanacaklardır.
Dersin İçeriği 1. Hafta: Dijital okuryazarlık kavramı ve önemi
2.Hafta: Taşınabilir teknolojiler: akıllı telefon, laptop, tablet, giyilebilirler
3.Hafta: Dijital araçların bilinçli, güvenli ve eleştirel kullanımı
4.Hafta: Bilgiye erişim: arama motorları, veri tabanları
5.Hafta: Bilgiyi değerlendirme: güvenilirlik, doğruluk, güncellik
6.Hafta: Bilgi üretme: rapor, sunum, dijital içerik
7.Hafta: Bilgi paylaşımı ve telif hakları
8.Hafta: Ara sınav
9.Hafta: Günlük yaşamda dijital araçlar (bankacılık, alışveriş, sağlık)
10.Hafta: Eğitimde dijital teknolojiler (e-öğrenme, kaynak kullanımı)
11.Hafta: İş hayatında dijital beceriler ve istihdam
12.Hafta: Toplum ve dijital vatandaşlık, dezenformasyonla mücadele
13.Hafta: Dijital yerliler ve dijital göçmenler karşılaştırması
14.Hafta: Genel değerlendirme, proje sunumları
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı

Sunum ve tartışma

Grup çalışmaları

Uygulamalı etkinlikler (e-öğrenme araçları, dijital platform uygulamaları)
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. İnci Andırın
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Karasar, N. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemleri.
Gilster, P. (1997). Digital Literacy.
Dijital Okuryazalık, Anadolu Üniversitesi
Ders Notları Ders kapsamında kullanılacak temel materyaller, öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders slaytları, görseller ve konuşmacı notlarından oluşmaktadır.

Ayrıca, öğrencilerin derste işlenen konuları pekiştirmeleri için haftalık özet notlar, tartışma soruları ve örnek vaka analizleri paylaşılacaktır.

Dersin uygulamalı kısımlarında, e-öğrenme platformları, dijital araçlar (örneğin Google Drive, Kahoot, Padlet) ve çevrimiçi kaynaklar kullanılacaktır.

Öğrencilerden, derste sunulan içeriklere ek olarak dijital güvenlik, bilgi arama ve dezenformasyonla mücadele konularında güncel makaleleri takip etmeleri beklenmektedir.

Ders notları, teorik bilgilere ek olarak uygulama örnekleri, etkinlik yönergeleri ve değerlendirme rubriklerini de içerecek şekilde tasarlanmıştır.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %30
Eğitim Bilimleri %20
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum/Seminer Hazırlama 2 3 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 75

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dijital okuryazarlık kavramını ve önemini açıklar.
2 Taşınabilir teknolojileri tanır ve özelliklerini ayırt eder.
3 Dijital araçları bilinçli, güvenli ve eleştirel şekilde kullanır.
4 Bilgiye erişim, değerlendirme, üretim ve paylaşım süreçlerini uygular.
5 Etik ve güvenlik kurallarını dijital ortamlarda gözetir.
6 Dijital vatandaşlık bilincini kavrar ve toplumsal sorumluluk bağlamında değerlendirir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dijital okuryazarlık kavramı ve önemi
2 Taşınabilir teknolojiler: akıllı telefon, dizüstü bilgisayar, tablet, giyilebilir teknolojiler
3 Dijital araçların bilinçli, güvenli ve eleştirel kullanımı
4 Bilgiye erişim yöntemleri: arama motorları, veri tabanları
5 Bilgiyi değerlendirme: güvenilirlik, doğruluk, güncellik
6 Bilgi üretme: rapor, sunum, dijital içerik hazırlama
7 Bilgi paylaşımı ve telif hakları, etik kullanım
8 Ara Sınav
9 Günlük yaşamda dijital teknolojiler: bankacılık, alışveriş, sağlık
10 Eğitimde dijital teknolojiler: e-öğrenme, dijital kaynak kullanımı
11 İş hayatında dijital beceriler ve istihdam avantajı
12 Toplumda dijital vatandaşlık ve dezenformasyonla mücadele
13 Dijital yerliler ve dijital göçmenler karşılaştırması
14 Genel değerlendirme, proje sunumları, dönem sonu tekrar

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 2 2 1 3 3 2 2 2 1 2
Ö1 2 2
Ö2 4
Ö3 3 3 2 2 2
Ö4 3 3 2 1 2
Ö5 2 4 2 3
Ö6 2 2 1 2 2 2 2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293699&lang=tr