Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTSSon Güncelleme Tarihi
2SBT102Sağlık Kurumlarında Kalite Standartları2+0+02208.11.2025

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Sağlık Bilgi Sistemleri Teknikerliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; sağlık kurumlarında kalite yönetiminin temel kavramlarını, ilkelerini ve uygulamalarını öğrencilere kazandırmaktır. Sağlık hizmetlerinde kalite
standartlarını, akreditasyon süreçlerini ve sürekli iyileştirme yaklaşımlarını ele alarak, öğrencilere kalite odaklı bir yönetim bakış açısı kazandırmak
hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Sağlık kurumlarında kalite kavramı ve önemi Kalite yönetim sistemleri ve standartları (ISO, JCI vb.) Sağlıkta akreditasyon süreçleri Hasta güvenliği ve risk
yönetimi Performans ölçümü ve kalite göstergeleri Sağlıkta sürekli iyileştirme ve toplam kalite yönetimi (TKY) Sağlık hizmetlerinde etik, memnuniyet ve verimlilik Sağlık kurumlarında kalite kültürünün geliştirilmesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. İnci Andırın inciandirin@osmaniye.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sağlık Bakanlığı – Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) Rehberleri.
Ders Notları Özgür, A. (2022). Sağlıkta Kalite Yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders Yapısı
Fen Bilimleri %20
Sağlık Bilimleri %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
İş Yükü Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 60

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını açıklayabilir.
2 Kalite yönetim sistemlerini ve standartlarını (ISO, JCI, SKS) tanımlayabilir
3 Sağlık kurumlarında akreditasyon süreçlerini ve kriterlerini yorumlayabilir.
4 Hasta güvenliği, risk yönetimi ve kalite göstergelerini analiz edebilir.
5 Sağlık kurumlarında performans ölçümü ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilir.
6 Sürekli iyileştirme ve toplam kalite yönetimi (TKY) yaklaşımlarını sağlık hizmetlerine uyarlayabilir.
7 Hasta ve çalışan memnuniyetini artırmaya yönelik stratejiler geliştirebilir.
8 Sağlık kurumlarında kalite kültürü oluşturma ve değişim yönetimi süreçlerini değerlendirebilir.
9 Dijitalleşme ve sağlık bilgi sistemlerinin kalite yönetimine etkisini tartışabilir.
10 Sağlıkta kalite yönetimi kapsamında etik ilke ve hasta haklarını gözeterek karar verebilir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı.
2 Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti.
3 Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti.
4 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi.
5 Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi.
6 Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması.
7 Sürekli İyileştirme.
8 Ara Sınav.
9 Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar.
10 Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar.
11 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri.
12 Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödülleri.
13 Hasta Güvenliği.
14 Hasta Güvenliği.

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7
Ö8
Ö9
Ö10

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.osmaniye.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=293705&lang=tr