|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Yüksek Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Harita Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
Günümüzde hem küresel ölçekte hem de ülkemizde önem taşıyan çevresel etkilelerin ve sorunların çözümüne yönelik olarak, Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) gibi çağdaş teknolojilerin kullanım alanları ile bu teknolojilerle geliştirilen modellerin tanıtılması hedeflenmektedir.
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama gibi yeni teknolojilerin çevresel modellemeye katkıları, avantajları ve dezavantajları irdelenerek bu yöntemleri analiz edebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırılmaya çalışılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Mekansal Bilimlerde Çevresel Modellerin Taksonomisi; Deterministik Modeller, Stokastik Modeller, Mekansal veri, veri yönetimi, çevrele haritalamada yeni algılayıcılar, Çevresel İzleme ve Modelleme İçin Mekansal Veriler, Coğrafi Bilgi Sistemleri ile Uzaktan algılama entegrasyonu, Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan algılama ile çevresel izleme (Global, Bölgesel ve Lokal), Hidroloji/Oşinografi, Kıyı alanlarının izlenmesi, doğal afetler (sel baskını, deprem, buzullar), Orman/bitki örtüsü, arazi kullanımı/şehirleşme, meteoroloji, Erozyon/Toprak kayması
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır ÇELİK
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Skidmore, A. (2017). Environmental modelling with GIS and remote sensing. CRC Barrett, E. C. (1992). Introduction to environmental remote sensing. Introduction to Environmental Remote Sensing, 3, 426. Merchant, J. W. (2000). Remote sensing of the environment: an earth resource perspective. Cartography and Geographic Information Science, 27(4), 311-311.
|
|
Ders Notları
|
Ders Notları
|
Ders Yapısı
|
Mühendislik Bilimleri
|
%40
|
|
|
Fen Bilimleri
|
%40
|
|
|
Alan Bilgisi
|
%20
|
|
|